Passeig per Radovljica

El primer dia a Eslovènia, com que al matí el vam destinar a situar-nos, descansar del cotxe i relaxar-nos, vam ocupar la tarda amb un pla senzill: visitar Radovljica.

Vam fer un volt al poble del costat del càmping, Radovljica, un poble petitet, amb encant i bones vistes. Té un encant especial. Hi ha un carrer central i plaça on hi ha l’església, en aquest centre és on hi ha els bars i terrasses. A banda d’això hi ha un museu de l’abella, l’esglèsia i uns miradors.

Vam començar la descoberta de Radovljica amb una visita a la plaça de Vurnik, on es pot veure una rèplica especial de ceràmica de la ciutat.

La caminada continua pel carrer Gorenjska , on es poden veure cases amb estil modernista i viles històriques medievals. I el carrer Linhart Square s’hi pot veure l’arquitectura típica de la burgesia del segle XVI al XIX. Al final del carrer, la plaça s’eixampla a la font de la ciutat. Al final de la filera de cases gireu a la dreta cap al mirador, des d’on poden contemplar les vistes de la vall del riu Sava i els cims dels Alps Julians.

Després tornem a la plaça i agafem la baixada fins al fossat de defensa de la vila medieval. Aquest és l’únic fossat de defensa d’aquest tipus que es conserva a Eslovènia.

Fem la volta pel poble, parem a fer un gelat i tornem al càmping.