Cascada Savica i llac Bohinj

La primera excursió que fem a Eslovènia és per veure la cascada Savica i el llac Bohinj, que es troba dins el parc nacional del Triglav.

La cascada Savica és una de les cascades més populars del país, compte amb un salt d’aigua de 78 metres d’alçada que prové dels llacs de la vall del Triglav i continua amb un altre salt de menys alçada formant el rierol sava. Aquest rierol forma el llac Bohinj i continua el seu curs unint-se al Sava Dolinka (riu que passa pel càmping) per formar el Riu Sava (gran riu europeu que al seu cop és afluent del Danubi).

Deixem el cotxe al peu del llac Bohinj a l’inici de la carretera que puja a Savica. El deixem en un raconet on hi ha molts cotxes, al costat d’un pàrquing, sembla mig il·legal, però hi ha molts cotxes i és gratis.

La pujada són 4 km, és pujada suau, però vas pujant i pujant. A en Q i la L els costa agafar el ritme d’excursions, i se’ls fa llarg. Als 2 km parem a esmorzar. Els boscos a qui són verds, amb arbres enormes i bonics. Arribem a dalt, els 4 km amb algunes queixes, però arribem. Aquí hi ha un altre pàrquing de pagament (4 euros, 3 hores), dues cafeteries i la guingueta per entrar a la cascada.

L’entrada són 6 euros i després de la guixeta són 554 escalons matadors. En Q i la L els pugen com si res, contents, motivats i ràpids. Jo haig d’anar fent parades i quasi trec el fetge per la boca. Però la pujada val la pena, la cascada de 78 metres és impressionant i brolla aigua amb força.

Pel camí d’escalons hi ha diversos llocs per parar amb taules de pícnic. De baixada parem en una que té moltes vistes i dinem.

Quan arribem a la guingueta de nou, fem un gelat i un cafè. Per prendre forces per baixar els 4 km fins al cotxe. Fem la baixada molt bé, han desaparegut les queixes, i van a bon ritme.

Després agafem el cotxe i ens acostem al poble del costat del llac, aparquem al costat d’una de les zones de bany i ens posem a la platjeta del llac Bohinj.

El llac Bohinj compte amb gairebé 100 milions de metres cúbics d’aigua, que ho converteixen al llac més gran del país. Es forma durant l’última època glacial i compte amb un gran nombre d’espècies diferents d’algues, mol·luscs i peixos. El llac es troba al parc nacional del Triglav, més concretament a la vall glaciar bohinj, un entorn natural ideal per gaudir d’una pila d’activitats a l’aire lliure com: kayak, senderisme, natació… a l’estiu (l’època en què vam anar nosaltres), com el llac té menys turisme internacional que el seu veí llac Bled i la temperatura de les seves aigües aconseguint els 22 graus, és una destinació popular entre els llocs i activitats a l’aire lliure. Durant l’hivern el llac es congela i es converteix en un mirall màgic.

La gent d’aquí és molt de llacs, i tenen moltes activitats, pàdelsurf, barques, banys… Nosaltres hi posem els peus, i juguem i ens relaxem després de l’excursió. Un bonic lloc, molt menys turístic que altres, per relaxar-se i banyar-se tranquil·lament.

Tornem al càmping, són les 6, hem passat un magnífic primer dia a Eslovènia i ara toca fer vida de càmping i a dormir.